Zoeken in deze blog

donderdag 17 september 2015

De schaar erin!



























Op de een of andere manier is het op dit moment qua werk een beetje hollen of stilstaan. Niet verkeerd, want de afgelopen weken waren druk. Dus nu een beetje gas terug en weer tijd maken voor andere dingen. In juni kreeg ik van Petra (of ik kan beter zeggen ik rukte het voor iedereen's handen weg) een tafelkleed. Een kleed wat ze als jong meisje had geborduurd. Heel veel uurtjes werk zaten erin, maar het was nooit afgemaakt.
 

Deze druilerige middag heb ik eindelijk wat stoffen bij elkaar gezocht. Oude en nieuwe stoffen. de oudste is een coupon van Ikea, voor ƒ4,50. (Dus echt oud). De nieuwe lapjes zijn van Restyle, frisse rode tinten. En een oude, versleten sjaal uit Thailand is kleurt er ook wonderwel bij.
Misschien is dat wel het leukste van alles, kleurtjes en dessins bij elkaar zoeken en bedenken hoe het gaat worden.

Heeft één van jullie ervaring met strijkpatronen? Het patroon van het tafelkleed is vooraf bedrukt of gestreken. Weten jullie of deze inkt er misschien uit gaat na wassen? 


Wordt vervolgd!





4 opmerkingen:

  1. Spannend wat je hiermee gaat doen! En de vraag over het verdwijnen van het patroon bij wassen/strijken maakt het allemaal nog mysterieuzer :-)). Laat maar gauw weer wat zien!
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk om te combineren met kleur en patronen. wat ga je maken???

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wordt vast weer heel mooi, ben erg benieuwd. Mijn blouse wil niet echt lukken de stof is denk ik te dun geworden.
    Groetjes Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen