Zoeken in deze blog

vrijdag 3 november 2017

Boekenblogje

Een boekenblogje. Afgelopen week kreeg ik maar liefst 4 boeken. Zullen we het stapeltje afgaan?

Uit Japan!
























Brioche breien



















Van mijn man... lief hè?

Hij nam twee boeken voor mij mee uit Japan. Ik kan geen letter japans lezen, maar met de duidelijke stap voor stap foto's moet ik toch een heel eind komen. Het effect is zo mooi, aan beide zijden hetzelfde patroon maar in een andere kleurstelling. Staat op mijn lijst van technieken om uit te proberen. 


Tokyo Origami
























 

Een grappig boekje met de highlights uit Tokyo, gedrukt op mooi papier met een micro perforatie en daarnaast een duidelijke uitleg met plaatjes om zelf aan de slag te gaan. De tonijn is goed gelukt! De website van de uitgever is zo mooi, ook al is er geen woord engels bij. Ik ben er door geboeid, maar misschien komt dat ook omdat ik het niet kan lezen...

En dan twee totaal verschillende boeken. Beide inspirerend.

Van uitgeverij Luitingh-Sijthoff kreeg ik “Passie voor Haken” van Molla Mills. Haar ontwerpen zijn strak en grafisch qua belijning en kleuren. De materialen die Molla gebruikt zijn ook niet alledaags, visnetgaren, getwijnd koord, Hoooked Zpagetti in verschillende vormen. 

Ik kom er later nog eens op terug, als ik mijn eerste projecten heb afgerond. Want ja... ik ben weer aan de haak, heel voorzichtig en niet te lang en met verschillende projecten, want deze schakelarmband wordt gehaakt met haaknaald 1,5. Lekker licht.


Met het eerste project, een gehaakte schakelarmband

Even wat anders dan anders haakboek















































En dan als laatste het boek “Haken met Studio Hip & Stip” van Annemarie Huijser van Kosmos Uitgevers. Ik mocht de patronen hiervoor digitaliseren. Dan is het altijd leuk om in het boek te bladeren en alle projecten in het “echt” te zien. Het is een kleurrijk boek met Handlettering koppen. De patronen en teksten zijn vrij groot geplaatst in het boek, prettig! Veel home deco projecten als onderzetters, vlaggenlijnen, confettikussens. Ook de grannytas of V-stitchsjaal zullen zeker worden gehaakt.


Daar wordt je toch vrolijk van?























Bloemetjes, altijd leuk om een cadeautje te versieren of als broche





















Wordt ongetwijfeld vervolgd!

6 opmerkingen:

  1. Leuk boeken en nog wel 4 stuks. Ik moet eerlijk bekennen, ik ben dol op boeken :)
    Meestal probeer ik me wel in te houden!
    Veel plezier van je boeken, alleen al leuk om te lezen en kijken, ben benieuwd wat je allemaal eruit gaat maken. Fijn weekend, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb even gekeken op de stellingen van die Japanse uitgever, mooi om te zien wat voor leuks je kan maken met papier.

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijke boeken, meestal kan ik me niet inhouden als ik nieuwe haak- en kookboeken zie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Antoinette

    Dat wordt weer vele uurtjes haken zeg als ik dit zo lees.
    Het lijkt me leuk om de creaties te zien wat je weer aan het maken bent want je bent een duizendpootje.
    Ook nog bedankt voor je berichtje op mijn blog en er volgen nog meer kaarten deze week.
    Groetjes Janny en een fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen