Zoeken in deze blog

maandag 24 april 2017

Sokken breien

Een speciaal breiwerkje voor bij tv kijken (alleen bij voetbal!) is sokken breien. Dit is gewoon recht toe recht aan breien met sokkenwol uit Berlijn. Het tweede paar sokken begint al aardig te vorderen.

Alleen de hiel... dat blijft toch wel een gevalletje apart.

Als ik de sok pas zit het goed, maar het ziet er niet uit bij het breien. Nu liggen er nog een paar bollen sokkenwol, dus ik kan nog oefenen.

Herkennen jullie dat ook, toch een bolletje wol kopen, voor de “heb”? Nu breit sokkenwol ook wel heel leuk op, met de kleurtjes.






4 opmerkingen:

  1. Ik vind het knap hoor, sokken breien. Wil het nog wel graag leren/ een keer proberen. Lijkt me echt een uitdaging!
    Ja als ik me niet inhoud zou ik ook elk leuk bolletje garen voor de kleur of soort draad kunnen kopen ;)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het zijn wel lekker vrolijke sokken. Als ik een handwerk winkel tegen kom ga ik zeker naar binnen en dan zie ik ook altijd iets wat mee moet.

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja hoor, dat herken ik zeker. Maar heb het niet alleen bij garen, ook wel bij servetten, kadopapier....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oh wat een vrolijke kleurtjes. Het is te lang geleden om iets over sokken breien te zeggen, maar zo aan je pootje ziet het er toch prachtig uit! Nou dan maakt het niet uit als er een bubbel in zit als ie plat ligt toch?

    BeantwoordenVerwijderen