Zoeken in deze blog

dinsdag 13 december 2016

Engeltjesvleugels-fabriek

Het lijkt hier, op mijn bureau, wel een klein fabriekje voor engeltjesvleugels. 

Bij deze serie stempel ik een bovenstukje als jurkje op een doily,
uitknippen en je hebt een jurkje met kantrandje

























Vandaag dus geen nieuwe kaart, maar wel een stuk of 15 peuters van vleugeltjes voorzien. Bij mijn eerste engeltjeskaarten knipte ik de veertjes in vorm, maar zo werd de rand van de veertje wel heel scherp. Deze methode werkt beter en heeft een mooi zacht effect.

Men neme 2 veertjes

Pluk ongeveer een cm van de schachtveren af.
Vouw het veertje dubbel en zet het vast met
een stukje plakband


Knip het uitstekende veertje aan de onderzijde van het plakband weg

Plak de vleugels met een stukje plakband vast

Plak het jurkje op het engeltje

En klaar is het engeltje










2 opmerkingen:

  1. Grappig gedaan. Ik had ook al een engeltjes-fabriek, maar dan gehaakte exemplaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat schattig het is liefde op het eerste gezicht. artelijke groet El

    BeantwoordenVerwijderen