Zoeken in deze blog

maandag 19 september 2016

Knoopsgatenstress

Afgelopen week stond de naaimachine hier weer eens op tafel. Met resultaat, het jasje is inmiddels bijna af.

Ik had namelijk iets in mijn hoofd. In Berlijn had ik een jasje gepast. 3/4 mouwen en een kort, wijd model van een okergele wollen stof. De meningen waren verdeeld, Bart vond de mouwen raar en dat het jasje “gek” uitstond, Femke vond het een leuk jasje, Gert heeft het niet gezien en ik... ja, ik vond het ook mooi, maar er hing wel een flink prijskaartje aan. En 3/4 mouwen, erg leuk, maar niet handig.


Tot ik de Knip mode zag en huppekee, babyribstof gekocht, een verse rol patroonpapier, knopen en naaigaren. Aan de slag. Duidelijke werkbeschrijving. In dit jasje horen gepaspeliseerde knoopsgaten in driehoekvorm. Eén heb ik er geprobeerd op een proeflapje, maar dat vond ik zo lastig en stel je voor dat het laatste knoopsgat nu net niet zou lukken. Gepriegel op de milllimeter.



Knip mode van september 2016

Knoopsgaten met de hand festonneren













































 

Dus dan gewoon knoopsgaten maken met de naaimachine, maar ik had geen rekening gehouden met het naaigaren. Bijna op en het was zondag. Nu hebben we afgelopen zondag voor het eerst een koopzondag gehad in Veenendaal, maar de stoffenzaak was niet open en de Hema had niet het juiste kleurtje. Met de oneindige voorraad DMC was het ook weer zo opgelost, de knoopsgaten werden met de hand gefestonneerd. Leuk klusje!

Nu alleen nog zomen en de draadjes wegwerken en dan is het jasje af. Wordt vervolgd!

1 opmerking:

  1. Dat festonneren is ook meer mijn ding. Knoopsgaten en ritsen, daar krijg ik nachtmerries van.

    BeantwoordenVerwijderen