Zoeken in deze blog

dinsdag 9 augustus 2016

Deze week... geiten, bloemen, boeken en de Katholieke Illustratie


Mijn nieuwe beste vrienden

























Afgelopen week gebeurde er niet zo heel erg veel, dochter kwam terug van vakantie, zoon is vanochtend vertrokken naar Sziget.

Ik loop bijna elke dag wel even naar Buitenzorg, om schillen of oud brood te voeren aan de geiten. Want een leuke en eigenwijze beesten.


En dan haal ik natuurlijk ook zo'n lief en versgeplukt boeketje bij Buitenzorg.


Versgeplukt! Sedum, hortensia's, zinnia's,
dahlia's, lavendel en grassen





















Als je goed kijkt zie je ook een stapeltje heerlijk en inspirerend leesvoer. Maar daar zal ik later nog eens een blogje aan besteden. Eén ding zal ik verklappen, ‘Vis in blik’, van Bart van Olphen is een heerlijk en simpel kookboekje. Ik eet best vaak tonijn of sardientjes uit blik, (natuurlijk duurzaam gevangen). Meestal gaat het is een tonijn salade of sardientje op brood, met een gesnipperd uitje, maar er is zoveel meer van vis uit blik te maken. Binnenkort!


Bijna af!





















 
Bijna klaar met afkanten

 






















Ik heb nog nooit zo lang gedaan over afkanten. Wat een vreselijk saai gedoe. Af en toe een paar stekenen dan keg ik het weer weg. Uit verveling. 


Dan ga ik even snuffelen in een jaargang van de katholieke illiustratie. Op zoek naar een twinsetje. Een vreselijk ouderwets twinsetje, zodat het eigenlijk weer retro is.

Nog niet gevonden... 
Maar misschien binnenkort sportsokken op de pennen? 

Op zoek naar een twinset...

Ik zie mijn zoon ze al dragen onder een korte broek!

Zoiets, maar dan voor een dame?

1 opmerking:

  1. Ja die zijn leuk, gebreide sportsokken.. ;-) Soms zijn die oude patronen trouwens helemaal zo gek nog niet en in de nieuwe kleuren en materiaal heel erg van nu. Ben benieuwd wat je gaat kiezen.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen