Zoeken in deze blog

zondag 14 februari 2016

Kliekjescol met een leren labeltje

Zo blog je bijna dagelijks en zo ben je een paar dagen off line. Afgelopen week was ik (net zoals de rest van Nederland, geloof ik) snip en snip verkouden en grieperig. Dan komt er ook qua creativiteit niet veel uit mijn handen. 's Ochtend de hoognodige werkklussen en 's middags lekker mijn bedje in.

Maar een dingetje maakte ik wel af, de kliekjescol. Het is er ook echt weer voor om de col te dragen.

Ongeveer 40 cm hoog, precies goed

















Nu zag ik al her en der leuke leren labeltjes voorbij komen op IG (draadenpraat) en blogland. Dus zelf ook maar eens aan het experimenteren gegaan.


Stukje leer, stansje uit de Craftables serie van Marianne Design























Stansje zonder embossing

Stansje met embossing








































Het leer is vrij dik, bijna 1,5 mm, het leer wordt wel gesneden, maar niet door het door. Het vierkantje heb ik uitgeknipt nadat het door de BigShot was gedraaid. Zoals je ziet, doordat het leer niet helemaal wordt doorgesneden geeft het wel een leuk effect, zelfs met embossing. Met de gaatjestag maakte ik de gaatjes op de hoeken, voor het vastnaaien van het labeltje.

Handmade with Love

4 opmerkingen:

  1. Ik had je label al gezien op instagram en vroeg me al af hoe je dat gemaakt had. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie col!! Net als jij blijkbaar ben ik altijd erg dol op deze kleren ;-). Je labeltje vind ik super! Zoiets maakt een maaksel echt af en geeft een persoonlijk tintje! Ik ben nog steeds niet geslaagd in het bedenken en maken van zoiets. Dit is weer inspiratie :-).
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Alleen de naam al, kliekjescol. Geweldig en al die leren labels spreken mij ook aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je col is mooi geworden! Lijkt me ook lekker warm!

    BeantwoordenVerwijderen