Zoeken in deze blog

vrijdag 5 februari 2016

En als laatste: visitekaartmapjes met fabric tape

De fabric tape is niet alleen voor MDF geschikt, maar plakt werkelijk op alles. Ik heb nu een paar potloden en stiften voorzien van een stukje tape, omdat het zo vrolijk is. En ik maakte een paar mapjes voor visitekaartjes.

Het idee komt uit een oude Mollie Makes, maar bij deze uitvoering hoef je niet de naaimachine op tafel te zetten. Met een snijmat en een scherp mesje of schaar kom je al een heel eind. Voor een visitekaartjes mapje heb je een stukje karton van 19 x 6,5 cm nodig, dubbelzijdig zelfklevende folie, 2 stukjes doorzichtig plastic van 8 x 6,5 cm (ik gebruikte een stuk uit een A4 showmap). En een beetje geduld :-), want mijn eerste mapje ging de prullebak in, nummer 2, 3 en 4 gingen stukken beter!

Beplakt het karton met de dubbelzijdige zelfklevende folie en twee verschillende stoffen. Snij of knip de randen netjes recht. Vouw het voorzichtig dubbel en weer open. Beplak één korte zijde van het doorzichtige plastic voor de helft met de fabric tape en vouw het om de rand (op de laatste foto kan je zien dat ik het smalste tape hiervoor heb gebruikt)

Leg het doorzichtige plastic op het beplakte karton, met de tapekanten in naar het midden en de randen netjes op elkaar. Plak met de tape de zijkanten op elkaar (de derde foto is het goed te zien). Knip voor de boven- en onderkant de tape op maat en knip de hoekjes schuin af (hoeft niet perse, maar dan krijg je zo'n leuk boekbindeffect). Geef een knipje ter hoogte van de rand van het plastic, zodat de opening van het venster niet te klein wordt. Knip de rand gelijk, bij de hoeken. Versier het mapje eventueel nog met een applicatie.

 







2 opmerkingen:

  1. Wat heb je er leuke dingen mee gemaakt! Zou ook wel leuk zijn voor mijn Glasbakgeluk workshop, lekker vrolijk!
    Groetjes Boukje.

    BeantwoordenVerwijderen