Zoeken in deze blog

maandag 4 januari 2016

First sock syndrome

Ik lijd niet aan het second sock syndrome, maar eerder aan het first sock sydrome. Eindelijk heb ik mijn eerste sok gebreid. En daar heb ik lang tegenaan lopen hikken. Net voor de Kerst begon maakte ik voor Craft Lab een aantal patronen die je (tegen betaling) kan downloaden. Eén van die patronen waren de russische sokken van Arne & Carlos, uit “Maak je eigen boek”. En laat ik nu net twee bollen Opal hebben liggen waar ik eigenlijk geen bestemming voor had. En tijd genoeg om eens uit te proberen.

Sokken met een gekleurde hiel. De wol heet Opal en heeft prachtige watermeloen kleuren. Nu alleen nog de hielen breien. In een leuk afstekend kleurtje. Wordt vervolgd!

Bamboe breinaalden 2,5 mm



























Het kleurverloop is exact hetzelfde, knap hoe ze het zo kunnen verven


4 opmerkingen:

  1. Knap hoor sokken breien, ik heb het nog nooit gedaan. Ja dat vind ik nu ook, zo mooi dat verven en dan het kleurverloop. Groetjes en goede wensen voor 2016, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie kleuren. Zelf brei ik sokken op de ouderwetse manier met vier lange naalden en een minder spitse teen. Gewoon van mijn moeder geleerd. Lang geleden.... :-) Oja, gelukkig nieuwjaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hele mooie sokken worden dat!! knap hoor, sokken breien vind ik (nog) niet leuk. Ik ben ook bang dat het niet aangenaam dragen zal zijn, maar voor je dat weet heb je al een hoop moeite gedaan ;-). Des te meer waardering voor jou dat je ze wel breit!!
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie sokken. En dat kleur verloop is inderdaad erg mooi. Snap ook niet dat ze dat zo goed kunnen maken. Lekker straks die warme sokken als het kouder wordt.
    De sokken van tegenwoordig zijn toch niet meer wat het geweest is.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen