Zoeken in deze blog

zondag 20 september 2015

De schaar erin! deel 2

Even de voortgang laten zien. Om het borduurwerk mooi uit te laten komen tekende ik een patroon op maat en knipte het uit de twee hoeken van het tafelkleed uit. Schuin van draad, zoals dat heet, want nu is het patroon van het borduurwerk symetrisch. Even dacht ik nog, ik laat het onaffe borduurwerk zo, maar later, toen ik de tas al in elkaar aan het spelden was had ik toch zoiets van...  Dus ben ik het kleine stukje dat nog niet af was gaan borduren. Gelukkig zat er nog een beschrijving van de verschillende borduursteken bij. En ik kon het afkijken van het spiegelbeeld. Toch wel leuk om zo'n klein stukje te borduren, maar een heel tafelkleed is mij te saai.


















Vanochtend het laatste stukje af gemaakt. Binnenvoering geknipt, een zakje genaaid en nu de rest nog.



















Heerlijk om weer eens een middagje achter de naaimachine te zitten.



















Tassen kan je nooit genoeg hebben!


6 opmerkingen:

  1. Die gaat heeeeel leuk worden!! Een super model bij dit borduurwerk, prachtig zoals het geplaatst is! En echt veel mooier dan wanneer er een stukje niet geborduurd was geweest!
    Wacht benieuwd af hoe het verder gaat worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat wordt geweldig...helemaal retro

    super

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het borduursel komt heel mooi uit zo!
    Leuk dat je het hebt afgemaakt. Op de een of andere manier is het anders toch een doorn in het oog ;-)

    BeantwoordenVerwijderen