Zoeken in deze blog

woensdag 17 juni 2015

DT ochtend en een tafelkleed

Gisteren hadden we eindelijk weer een echte DT ochtend, eigenlijk was het al veel te lang geleden dat we elkaar hadden gezien. Vol ideeën reed ik weer terug naar huis. Wat een creatieve Lennies hebben we. 

Sneak preview, tassen, pannelappen, een mix van haakwerk en de basics van Lennie Flennerie en stempelen op stoffen. Houd het Lennie Flennerie blog in de gaten, er komen hele leuke acties en tutorials!




 
























Een poosje geleden was er een ander DT dag, vanwege het 20-jarig bestaan van Marianne Design. Naast dat het een supergezellige dag was zag ik ook alle dames uit het Marianne Design team weer eens. Petra van Dam bijvoorbeeld, ze ontwerpt de prachtigste Creatables en kaarten. Petra heeft het als jong meisje geborduurd, naast haar moeder op de bank. Hele zondagmiddagen zitten in het kleed. Maar het werd nooit afgemaakt en Petra wilde het kwijt. Eline en ik vochten er bijna om :-). Dan beginnen mijn handen te kriebelen... mooie folkloristische bloemen. Iemand tips? Tas? Kussen? Borduurwerk afmaken? Drie hoeken en een paar randen zijn geborduurd, op de rest staat het strijkpatroon nog. Het is een flinke lap.


Ontwerp van Phildar

Trotse Petra!



4 opmerkingen:

  1. Oh dat ziet er veelbelovend uit allemaal zeg!
    Wat betreft het borduurwerk, het is prachtig! Het zou afgemaakt kunnen worden, de vraag is alleen wordt het dan veel gebruikt. Zo ja, dan is dat een goede optie denk ik. Is het antwoord nee dan zou ik zeker verder nadenken: gebuik delen voor (op) een tas of een rand aan rok, een shirt of aan mouwen. Misschien zouden anders nog placemats overwogen kunnen worden als die wel gebruikt worden en een tafelkleed niet of nauwelijks... Maar zo'n mooie rand zou ik wel aan een zomers rokje of jurkje willen hebben. Hoe mooi is dat?!
    Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden maar dat het prachtig is staat boven water ;D
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zeg een tas! Prachtig met die borduursels en de hele dag bij je, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige borduursels; ook maar een hoek in een lijst? Met een oude foto er op gestreken.....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wow! Helemaal niet gezien dat kleed! Dan had ik met jou en Eline meegevochten hoor…ben dol op dit soort mooie vintage borduursels. Het liefst zo ik zoiets ongeschonden maar ik kan me voorstellen dat je met een kleed niks meer doet. Misschien een mooi kussen ja omdat een deel niet afgemaakt is kun je dat niet gebruiken.
    Of misschien op een kekke manier inlijsten/inspannen voor een collage aan de muur? Zoals een stuk in een ronde of misschien juist andere vorm (die hebben ze tegenwoordig ook) borduurring spannen?

    Oooohh…te mooi borduurwerk!

    BeantwoordenVerwijderen