Zoeken in deze blog

maandag 16 februari 2015

Mam, kan je misschien...

... mijn jas maken? Dat was de vraag zondagochtend. Zoon had een flinke winkelhaak in de mouw van zijn jas. Kwam door aanraking met een lantaarnpaal (voor plastic afvalzakken zitten steeds vaken banden met haken om lantaarnpalen heen, met scherpe uitsteeksels). 

De vulling dwarrelde al in de rondte, van het fijne witte pluis.

Dan grijp ik mijn kans... Ik strijk er wel een leuk lapje op, iets met bloemetjes?





















Ik naaide de voering dicht en streek zo goed als het ging de scheur vlak. En dan zoeken in de voorraad lapjes. 

Iets met bloemetjes... Maar de achterzijde is bijna dezelfde kleur als de jas.










































En het resultaat, de reparatie is zichtbaar, maar hij kan er weer mee over straat zonder een spoor van witte pluisjes achter te laten. Het is jammer dat de voering in de zakken tegenwoordig van andere stof wordt gemaakt, anders had ik een stukje uit de zak geknipt en daar de winkelhaak mee gerepareerd. Maar voor nu... ik vind het best.





3 opmerkingen:

  1. Ja heel herkenbaar. Nu heb ik iets gekochtbij de Lidl, daar kun je stukjes afknippen en dan stijken op de plek waar je een winkelhaak of scheur oid hebt. Sinds ik dat in huis heb is er niks meer gescheurt.. hahahaha.dus het werkt... ;-) leuke blog heb ik ga je volgen...

    Groet, dinah

    dinachcreatief.blogspot.n.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Stoer; een jas met een litteken!
    Dat heb je mooi gerepareerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi,ik zag u blogje via andere haaksters, ik volg meestal blogjes dat ook dezelfde hobby,s hebben en delen, ik vind u posts en haakjes mooi, en zou willen volgen, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen