Zoeken in deze blog

zondag 4 maart 2012

Vilten bloemen en een nieuwe krans

Even een “tussendoortje”, na al het breien van de meneer van Tirion. De krans bij de voordeur lag al een tijdje op mijn werktafel. Ik was er eerst iets mee van plan, maar dat bleek het niet helemaal te zijn. Iets met eierschalen, leuke kuikentjes en vogeltjes uit Eline's Huis. Maar daar over een paar weken meer over. 

Die krans dus. Hij is geschilderd met een verf die langzaam afbrokkeld en de tafel onder fijn gruis laat komen. Tijd om hem weer naar buiten te laten verhuizen. Met wat restjes vilt, een gepunnikt koordje en wat gekleurd DMC maak je in een uurtje weer een heel andere krans. Ik dacht eerst in blauwe, groene en paars tinten, maar doordat er een paar oranje kralen in beeld rolden het ik ook een paar knoopjes en bloemen in fel oranje en pink gestansd. Het resultaat. FlowerPower in complementaire kleuren.


Gepunnikt koordje van sokkenwol

4 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke krans is dat toch, welk seizoen het ook is, jij maakt er wat speciaals van!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een ontzettend mooie krans. Vooral de blauwe tinten spreken me erg aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi! Ik wil graag iets dergelijks in elkaar knutselen voor de geboorte van onze dochter. Waar haal ik best de bloemetjes en betaalbare vilt van goede kwaliteit? Anoek

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Anoek,

      Vilt koop ik bij www.bypetra.nl of bij de Pipoos. De bloemetjes zijn uitgestansd m.b.v. een Big Shot (embossingapparaat) en diverse Creatables en Craftables, die zijn stansjes waarmee je goed vilt kan snijden. Succes met het maken (en de bevalling, wanneer verwacht je je dochtertje?)

      groetjes,

      Antoinette

      Verwijderen