Zoeken in deze blog

zaterdag 17 maart 2012

De pootjes van Piet en speldjes

Langzaam maar gestaag vorderen de pootjes van Piet.


























Een nieuw project. Mijn man heeft een verzameling speldjes (of pins) van vroeger. Mijn schoonvader werkte nl. voor Calvé en deze speldjes met allerlei merken werden blijkbaar vroeger gespaard. Typografisch zijn sommige speldjes echt plaatjes. Een paar heb ik gekozen om te vergroten en over te trekken op een canvas doek. Om te gaan naschilderen. Even wat anders dan breien...


Wie kent Victoria, Radion Rekord of Lonka tofees?
Bestaan de Lola afwasborstels nog?



 

































Even wat anders dan breien...

1 opmerking:

  1. Hallo Antoinette,
    Ik heb ook die speldjes gespaard. En ruilen natuurlijk met je vriendjes of vriendinnetjes als je dubbele had. Geweldig om ze weer eens te zien.
    En LOLA afwasborstels bestaan nog hoor. Net als de katoenen afwasborstels van vroeger, mijn moeder heeft daar nog heel lang mee afgewassen. Deze zijn niet meer in de supermarkt te koop maar in Utrecht is een zaakje waar je voor speciale keuken attributen heel goed terecht kunt. Ook de ouderwetse waspins (een soort wasknijper) hebben ze daar.
    Groetjes Carla

    BeantwoordenVerwijderen