Zoeken in deze blog

woensdag 19 oktober 2011

Lampekap

Afgelopen maandag en dinsdag waren we in Maastricht, lekker er even uit. Veel gelopen, lekker koffie gedronken op terrasjes in het zonnetje en geshopt. Mooie, oude stad! We overnachten in het Townhouse Hotel, een mooi hotel met allerlei designklassiekers in de “lounge” en bij het ontbijt geen standaard servies maar allerlei verschillende kop en schotels en ontbijtborden. Servies met romantische rozen maar ook jaren zeventig bruin met oranje motieven. Niet iedereen vind zo'n tweedehands servies leuk, maar ik vond het enig!

Het volgende project schiet ook op: de lampekap. Met stukjes kant en gehaakte sterren vastgenaaid op het frame. Leuk om te doen, want ik zie de kap groeien.

Vandaag kreeg ik het tijdschrift “Handmade Kultur” thuisgestuurd. En wat staat er onder andere in: een lamp gemaakt van gehaakte vijf- en zeshoeken. Is dat toeval? Stap voor stap staat alles beschreven en duidelijk gefotografeerd.

Het tijdschrift zal ik nog eens goed doorlezen of er nog meer leuke dingen in staan. Het is geen Burda! Maar ook geen Mollie Makes...








 

1 opmerking:

  1. Wat ben je weer heerlijk bezig!!! En weet je wat ik altijd zeg: "toeval bestaat niet, dingen vallen je toe..." dus ook het tijdschrift en de lamp.
    Mijn eerste project uit het vouwboek is ook al gereserveerd :-) een kindertraktatie maken met het zwarte pietje, gaat helemaal goed komen.
    Groetjes Helga

    BeantwoordenVerwijderen